Valgkampen i fuld gang

Valgkampen op til byrådsvalget er allerede i fuld gang – selvom der er næsten 2 måneder til. Vores spidskandidat, Clark Pratt, har allerede været i ilden ved 2 vælgermøder.  Et af de sjovere vælgermøder fandt sted lørdag d. 26. september på gågaden i Nykøbing , hvor der var indkaldt til en gang høvdingebold med efterfølgende politisk debat. Enhedslisten var selvfølgelig med – både på banen og i panelet.

Se flere billeder fra arrangementet her.

Selve turneringen blev præget af, at en del partier fra den borgerlige fløj ikke kunne stille med et hold. Venstre stod faktisk helt alene mod 3 røde hold fra SD, SF og Enhedslisten. Det lykkedes Socialdemokraterne at besejre Venstre i finalen. Mens Enhedslisten kunne fejre en enkelt sejr – over SF.

Den politiske debat efter kampene var meget præget af det nyligt indgåede budgetforlig mellem de borgerlige partier. Det var dog symptomatisk, at ingen borgerlige ville røbe noget om forligets konkrete indhold. Kan det måske tages som tegn på en total lukkethed i lokalpolitikken, hvis de skulle gå hen og få flertal ved valget ?