Arbejdsplan 2019

Enhedslisten Odsherred: Arbejdsplan og oplæg til mødeemner vedtaget til generalforsamling, februar 2019

Bestyrelsesmøder er kl. 18.00 til 19.00 fulgt af medlemsmøderne fra 19.00 til ca. 21.00. Møderne holdes så vidt muligt iNykøbing eller Asnæs ved biblioteket eller andet handicap-venligt lokale. Der er et fast punkt omkring Byrådet og udvalgene med mindre mødet er et temamøde.

Vi bestræber os på at skifte mellem lokale- og større (evt. sammen med Holbæk/ Kalundborg) temamøder med f.eks. oplæg fra et folketingsmedlem. Der skal være et politisk emne som oplyses/debatteres til hvert medlemsmøde. Så vidt muligt skal der forfattes en medlemsudtalelse fra hvert temamøde som kan sendes som pressemeddelelse eller læserbrev til den lokale avis.

Vi skal drøfte jævnligt, hvordan vi deltager i folketingsvalg og europaparlamentsvalg, foråret 2019 og regionsarbejde, samt kurser og konferencer på landsplan. Folketingsvalget udskrives med tre ugers varsel (senest i juni 2019) – så vi skal være klare til at hænge plakater og evt. lave om på andre aftaler på arbejdsplanen med få dags varsel.

onsdag d. 20. februar (kl 19) – offentligt temamøde om konflikten og politik i Syrien og om det kurdiske folk med oplæg fra vores syriske medlemmer og Jørgen Holst som har besøgt områderne for nyligt – Aksen i Asnæs

lørdag d. 23. februar (kl 12) Deadline for hovedforslag til årsmøde (juni), ændringsforslag til partiets vedtægter samt opstilling til urafstemning om folketingskandidater. Elektronisk urafstemning er 26. april til 6. maj.

torsdag d. 14. marts (kl 19)Oplæg fra Van Presley og Flemming Egelund om ”Brug politisk sprog/Brug sprog politisk” samt delegerede møde og evt. drøftelse af emner til årsmødet (8.-10. juni). Dette møde er hos Clark, Næsholmvej 4, Asnæs.    På årsmødet deltager delegerede fra alle Enhedslistens lokalafdelinger. Alle afdelinger har ret til at vælge min. 2 delegerede. Den enkelte afdelings delegerede vælges på møder, hvor alle medlemmer skal inviteres, og det er der du skal dukke op, hvis du gerne vil vælges som din afdelings delegerede eller suppleant. Tidsfristen for tilmelding af årsmødedeltagere er 12. april.

onsdag d. 10. april – etisk investering og bæredygtigt kommunebudget

onsdag d. 1. maj – Kultursol – venstrefløjens første maj i Odsherred

tirsdag d. 7. maj – Europapolitik og vores politiske sprog v. Van Presley (og Holbæk/Kalundborg?)

søndag d. 26. maj – Europaparlamentsvalg

lørdag d. 1. juni – udflugt – Sommerfesten med familier og venner

lørdag-mandag d. 8. – 10. juni Årsmødet 2019 i Korsgadehallen i København (pinseweekend)

13.-16. juni – folkemøde på Bornholm

Uge 30 Enhedslistens sommerlejr

10. -11. august Sommertræf for byrødder

torsdag d. 15. august – vores sociale– og beskæftigelses politik i Odsherred

mandag d. 2. september – Bestyrelses- og medlemsmøde – hovedpunkt om kommunalbudget

fredag-lørdag d. 6.-7. september Odsherreds folkemøde holdes på den Rytmiske højskole udenfor Vig

lørdag d. 28. september – Brunch seminar om klimaaktivisme med Kalundborg og Holbæk

torsdag d. 24. oktober – medlems oplæg

lørdag d. 26. oktober – Enhedslisten politiske festival

onsdag d. 13. november – medlems oplæg

fredag d. 6. december – julefrokost for medlemmer og familier

torsdag d. 9. januar – temamøde om sundheds- og ældrepleje i Danmark

tirsdag d. 4. februar – generalforsamling 2020         Kontaktperson og Byrådsmedlem: Clark Pratt [email protected]

Husk! – byrådsmøder er offentlige og foregår i Byrådssalen på Rådhuset i Højby kl. 18.30 – normalt den sidste tirsdag i hver måned. Kommunen har også disse datoer til ”Global Tours” som handler om FN’s verdensmål på lokalt niveau i Danmark – de består af begivenheder i Kommunen á 3-4 timer.

18. maj – genbrug og cirkulær økonomi, ​​8. juni – sundhed

29. juni – emballage, ​​​17. august – fødevarer