Udtalelse fra EL Odsherreds generalforsamling

Enhedslisten Odsherred har den 18/9 2014 afholdt Generalforsamling i Organisationernes Hus i Nykøbing Sj.

Her blev der set tilbage på det seneste års forløb – et år, der helt centralt har haft fokus på det glædelige i, at Enhedslisten ved valget i november 2013 som bekendt blev indvalgt i Byrådet i Odsherred Kommune.

Her sidder Kim Mariegaard som eneste reelle opposition, hvilket ikke mindst budgetforhandlingerne her i september vidner om. Som eneste parti blev Enhedslisten ikke inviteret med til forhandlingerne, da Enhedslisten ikke støtter op omkring den generelle økonomiske politik, der føres i Odsherred. Denne udelukkelse fra en demokratisk procedure undrer naturligvis Enhedslisten, der dog nok skal markere sine synspunkter via div. ændringsforslag til budgettet.

Generalforsamlingen udtrykte stor opbakning til Kim Mariegaard som ihærdig forsvarer af sociale perspektiver med blik for helheden i Odsherred Kommune.

Til bestyrelsen genvalgtes Clark Pratt, Torben Rahm, Peter Bomholt Andersen, Kim Mariegaard og Alf Theilgaard. Clark Pratt fortsætter som afdelingens kontaktperson og Torben Rahm som kasserer.